Uusia CRM oivalluksia

Pilviarkisto on ehkä parasta CRM:ssä.

Kuinka saat oikeaa päätöksen teossa tarvittavaa tietoa arkistoosi? Vanhat väittämät ”asiakas on aina oikeassa”, ”kuuntele asiakasta”, ”kysy avoimia kysymyksiä” ja niiden avulla ratkaise tarve ja myy. Helppoa!

arkisto järjestykseenSaat tässä viisi vinkkiä kuinka otat CRM- järjestelmän käyttöön.

Jaa asiakkaat ryhmiin esimerkiksi näin:

  1. nämä asiakkaat ostavat usein tai useammin kuin kerran(=vakioasiakkaat)
  2.  mieti keiden asiakkaiden kanssa sinun yrityksesi kehittyisi parhaiten (=avainasiakkaat) heitä tarvitaan vain muutama
  3. kuinka saisit satunnaisasiakkaat tulemaan uudestaan? (=potentiaalit)
  4. etsi joka päivä uusia liidejä, muuta liidejä vakioasiakkaiksi, muuta vakioasiakkaita avainasiakkaiksi (=liidit)
  5. muuta ajatteluasi, mutta myös tekojasi jenkkiläisen myyjän kanssa eli kontaktoi, markkinoi ja myy

CRM-järjestelmään kannattaa miettiä omat koodit, joilla kuvaat asiakasryhmiäsi. Jokaiselle asiakasryhmälle pitää olla oma hoitosuunnitelma, joka sisältää aikataulutettuja markkinoinnin ja myynnin toimenpiteitä.  Koodien avulla saat raportteja toimenpiteiden onnistumisita.

Korjausliikkeitä voi ja kannattaa tehdä!

Mitä korjausliikeitä pitää tehdä näet sen CRM-järjestelmästä päivittäin. Parasta on työpöytä, johon tupsahtavat automaattisesti suunnitellut toimenpiteet tehtävät listaan ja mikä palkitsevinta on nähdä, että saat ne siirtymään listaan tehdyt. Mikäli Tehtävät lista vain kasvaa ja tehdyt ei, niin silloin on korjausliikkeen aika.

 

Jätä kommentti